Bij SEO draait alles om zoekmachine optimalisatie. In de praktijk komt het erop neer dat een website wordt geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing. Ontbreekt het u aan tijd dit zelf op te pakken? Dan is het verstandig dit over te laten aan een SEO-expert. Hoe kiest u de juiste SEO-goeroe?
Kijk naar wat het oplevert
Bij SEO is het relevant om te kijken naar wat het u oplevert. Een goede SEO-expert is goud waard. Deze persoon tilt uw website namelijk naar een hoger niveau. De echte specialist zorgt er trouwens voor dat uw website voortdurend onder de aandacht blijft van zowel uw doelgroep als de zoekmachines.
Ontdek raakvlakken
U werkt graag samen met een SEO-bedrijf dat u begrijpt. Kijk daarom naar raakvlakken met uw bedrijf of organisatie, bijvoorbeeld met welke partijen ze samenwerken. Meestal is op de website wel een portfolio te vinden.
Een SEO-specialist geeft geen garanties
Hoe graag u ook scoort met uw websites in zoekmachines, de uiteindelijke ranking wordt bepaald door Google. Een specialist kan u daarom nooit keiharde garanties geven, maar u slechts informeren over het belang van SEO, wat dit oplevert en daar actief mee aan de slag gaan.
Let op de prijs
Bij uw keuze voor een SEO-expert is het belangrijk te letten op de prijs. Het uurtarief varieert van enkele tientjes tot honderden euro’s per uur. Dit heeft te maken met specialisme en ervaring. Is iemand daadwerkelijk specialist? Dan betaalt u een hoger uurtarief dan iemand die pas net begonnen is. Vraag daarom offertes op bij meerdere SEO-specialisten.