5 redenen waarom je een digitale klantenkaart moet lanceren

Heb je een eigen onderneming waarbij je producten verkoopt aan particuliere klanten? Wellicht kan het voor jou heel interessant zijn om een digitale klantenkaart te introduceren. Een digitale klantenkaart kent namelijk verschillende voordelen. Lees verder en ontdek wat deze voordelen zijn.

  1. Verhoog de loyaliteit van klanten
    Bij het lanceren van een klantenkaart, heb je de optie om een puntensysteem te introduceren. Zo kan je je klanten laten sparen voor bijvoorbeeld korting. Het is vergelijkbaar als zegels sparen bij de supermarkt. Wil je wat extra klanten binnen halen? Geef ze dan wat extra bonuspunten op het moment dat ze lid worden. Of geef ze nog eens extra punten, als ze zich inschrijven voor de nieuwsbrief.
  2. Stuur betere informatie
    Als je klanten gebruik maken van een klantenkaart, kan je heel makkelijk in kaart brengen welke producten iemand bij je koopt. Aan de hand van deze informatie kan je gemakkelijk gepersonaliseerde informatie sturen naar je klant. Als je een nieuw product hebt, kan je heel goed zien voor wie het interessant zou kunnen zijn. Of als een bepaald product in de aanbieding is, kan je dat laten weten aan reguliere kopers van dat product. Zo kan je je omzet behoorlijk verhogen door een relatief simpele handeling.
  3. Geef leuke extra’s aan je klanten
    Via de digitale klantenkaart kan je je klanten belonen met leuke (gratis) extra’s. Laat ze bijvoorbeeld de datum van hun verjaardag invullen en geef ze op die dag extra korting of een gratis artikel. Daarnaast kan je aanbiedingen exclusief maken met de klantenkaart, om ervoor te zorgen dat meer klanten lid zullen worden.
  4. Krijg beter inzicht in je voorraad
    Met een klantenkaart krijg je beter inzicht in het koopgedrag van je klanten. Ook eventuele verschillen in dagen of seizoenen, kan je gemakkelijk naar voren halen. Hier kan je je voorraad dan op aanpassen. Zo heb je niet onnodig teveel artikelen in je winkel en voorkom je dat producten snel uitverkocht zijn.
  5. Laat je klanten de winkel vaker bezoeken
    Als je gebruikt maakt van een puntensysteem in combinatie met een digitale klantenkaart, kan je de gespaarde punten een vervaldatum geven. Zo lok je je klanten automatisch vaker in de winkel. Je klant zal het namelijk zonde vinden om de punten te laten verlopen. Of je klant koopt net een beetje extra, om zo genoeg punten te krijgen voor een bepaalde korting.