Wat is een pop-up-wand?
Een pop-up-wand of beurswand is een wand die je snel kunt neerzetten. Zo’n wand wordt gebruikt als achtergrond bij beurzen en bij presentaties. Deze wanden zien er aantrekkelijk uit kunnen meerdere vormen hebben. Wat zijn de mogelijkheden van deze wanden? Je leest het in dit artikel.
Hoe ziet een pop-up-wand eruit?
- Deze wanden zijn gemaakt van een ondersteund frame (metaal, kunststof, glasfiber). Die kunnen snel in elkaar gezet worden, en hebben dan een 3D-vorm, waardoor ze goed overeind blijven staan.
- Daaroverheen worden de zogenaamde prints bevestigd: gedrukte banen van whitefilm, textiel of ander materiaal waarop het bedrijfslogo, een afbeelding of een reclameboodschap te zien is. Er zijn verschillende manieren om de prints op het frame te bevestigen, waarvan een systeem met magneetbanen het meest gebruikte is.
- Veel wanden zijn uitgerust met verlichting (LED of halogeen), zodat de wand duidelijk zichtbaar is. Ook hebben ze stelschroeven, vergrendelingen en andere extraatjes die ze makkelijk in het gebruik maken.
- De wand kan binnen een kwartiertje opgezet of afgebroken worden. Het frame weegt zo’n 10 tot 20 kilo, en kan vervoerd worden in een rolcontainer. Bij elke beurs kan er een nieuwe print op het frame worden bevestigd.
Een pop-up-wand als afscheiding gebruiken
Beurzen kunnen heel druk zijn. Om wat rust en privacy te creëren, is een pop-up-wand ideaal. Met zo’n wand zet je jouw eigen hoekje af, waar klanten zich kunnen focussen op jouw boodschap. Bovendien zijn deze wanden natuurlijk letterlijk een enorme blikvanger. Kies zorgvuldig de achtergrond, marketinguiting of slogan die je op de wand wil zetten. Houd er ook rekening mee dat een deel van de wand niet zichtbaar is, omdat er promotiemateriaal of mensen voorstaan.
Verschillende vormen mogelijk
Vroeger waren pop-up-wanden bijna altijd recht en plat, net als een echte muur. Tegenwoordig is er veel meer mogelijk. Een concave (holle) vorm, een vorm met ronde hoeken, wanden met een golvende vorm en meer – je kan exact het model bestellen dat jou aantrekkelijk lijkt.
Ieder bedrijf kan een pop-up-wand kopen
Deze wanden bestaan ongeveer 20 jaar. In die tijd zijn ze flink verbeterd. En, ook niet vervelend, flink wat goedkoper geworden. Ook kleinere bedrijven en ZZP-ers kunnen dus zo’n aantrekkelijk afscheidingswandje aanschaffen en daarmee hun volgende openbare optreden kracht bijzetten.
Omdat er veel keuze is in vorm, grootte en materiaal lopen de prijzen nogal uiteen. Een kleine wand (bijvoorbeeld 2 bij 1 meter) heb je voor onder de 100 euro. Een meterslange wand van duurzaam materiaal kan een paar honderd euro kosten. Onthoud dat deze wanden telkens opnieuw ingezet kunnen worden en tegen een stootje kunnen. Kapotte wanden zijn bovendien vrij makkelijk te repareren. Ook de prijzen van prints lopen uit elkaar, en hangen af van het materiaal en het formaat.