Slimme marketing van Starbucks

Waarom word je naam toch steeds verkeerd op de Starbucks bekers geschreven? Vast wel iets wat je je ooit hebt afgevraagd als je wel eens bij de Starbucks koffie besteld. De eerste keer of keren denk je misschien nog dat het foutjes zijn, maar hoe vaker je dit ziet, hoe minder het op foutjes gaat lijken. Op social media komen regelmatig posts voorbij met een foto van een Starbucks beker waarop een naam fout staat geschreven. Dit is nou precies wat Starbucks wilt dat je doet. Want doordat jij een bericht op social media plaatst maak je onbewust goede (gratis) reclame voor Starbucks, want sommige posts worden honderden keren bekeken.

De vraag is dan misschien, maar waarom zetten mensen die beker met een foute gespelde naam gelijk op social media? Op een of andere manier is je naam over het algemeen toch wel een gevoelige snaar, als dit verkeerd gespeld wordt trekt het zeker je aandacht. Je denkt dat de werknemer je naam per ongeluk fout heeft gespeld dus dat wil je op social media delen. Op deze manier heeft Starbucks lage marketing kosten maar maken ze wel degelijk heel veel reclame.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *